Inglourious Basterds


basterd

2 szó: QUENTIN TARANTINO

s ezzel mindent elmondtam.

szóval, mit is lehet várni akkor a filmtől?
fergeteges párbeszédet, illetve monológot, esetlen, vicces, mégis durva karaktereket, egy kis darabolással megfűszerezve, átitatva iróniával. kb. ez a recept.

A cselekmény a II világháború idejébe van helyezve, mikor is az amerikaiak egy zsidó csapatot küldenek Európába egy különleges céllal,
Nácikat ölni!

A szereposztásról is néhány szót:
Brad Pitt- bár azt hittem nagyobb szerepe lesz a filmben (talán épp az volt a kulcsa, hogy nem volt), egyszerűen fergeteges volt.
Lt. Aldo Raine nagyon átjön. kemény, ugyanakkor esetlen, komikus és kicsit redneck.
Eli Roth (a Hostel filmek rendezője)- Tarantino egyik legjobb barátja, Donny Donovitz a ‘Medve-zsidó’
Viszont nem ők viszik a prímet.
Hanem egy német színész.
Christoph Waltz- SS Col. Hans Landa. Fantasztikus volt. Akárcsak Raine az amerikai részről esetlen volt és vicces, ugyanakkor erős és kegyetlen.
De ebben a karakterben több volt mint Raine-ben… Gyors felfogású, rendkívül művelt, okos, és ravasz.
Waltz pedig egyértelműen eggyé vált a karakterrel. A film minden egyes percében, ahol Landa jelen van érezni lehet a feszültséget
a kiszámíthatatlanságot, s azt, hogy nem lehet tudni a ravasz Col. mit gondol a szépen megformált hosszú mondatok mögött.

Bár nincs épp olyan jó, mint mondjuk a Pulp Fiction (ami felülmúlhatatlan), irtó karakteres film. MUST SEE!

egyértelmű 10, csillaggal

Reklámok

3 thoughts on “Inglourious Basterds

  1. amugy nem ertem… hogy a Pulp Fiction engem miert nem fogott meg… ezen is sokat gondolkoztam… pedig szintem mindenki mindenhol csak jokat irt, mondott rola… es kategoria is ugy valamennyire az en stilusom volt… jo volt a szineszi garda, a cselekmeny felepitese, meg ugy minden… es a film meg sem tetszett… meg sem kozelitette a Bloffnek a hatasat, ami kiba*ottul tetszett… pedig valamennyire van hasonlosag szerkezetileg a ket film kozott…(nagyvonalakban) amugy arra is rajottem, hogy Tarantino fan sem igazan vagyok…de azert kivancsi vagyok erre a filmre.. szoval mindenkepp megnezem… csak legyen ra idom… mert zeit ist geld, ezt megtanultam

  2. Visszajelzés: Lista a 200 kedvenccel… | Sandorkavargat's Blog

Vélemény, hozzászólás?

