(500) Days of Summer


500

Mennyit vártam erre a filmre. S azt kaptam amit vártam. Talán egy picit még többet is.

Miről is szól?
Ez nem egy tipikus love story. Adott egy lány, egy fiú és 500 nap. A napok között ugrálunk előre és hátra, mígnem kialakul a történet.

Engem ez a film személyesen is megérintett, mert állapotom, mikor láttam, igencsak hasonlított Tom Hansenére. Csak Gordon-Levitt sokkal szebb nálam(,p).

A színészek listáján nem igazán találkozunk sok ismert arccal:
– Joseph Gordon-Levitt játssza a főszerepet, s kiválóan teszi, mint mindig. Érdekes, hogy ezt a színészt ahhoz képest, hogy hány írtó jó filmben játszott (Manic, Mysterious Skin, Brick, The Lookout, Stop-Loss, Latter Days), igencsak kevesen ismerik.
-Zoey Deschanel játssza az agyilag kicsit bogaras Summer-t, s még az ismertebb nevek közül említsük meg Clark Gregg-et (a kopasz főnök).

A (500)-ben inkább csak a fő karakterek vannak igazán kidolgozva, megformálva, a mellékszereplőket nevezhetnénk sztereotípiáknak is. Ez rendben is van, mert kihangsúlyozza azt a 2 embert akiről igazán szól a film, nem bonyolódunk bele mellékszálakba s összetett asszociációkba.

Nagyon nagy pluszt adott neki a cselekmény non-linearitása. Például az, hogy a boldogság mámoros pillanata után beledob a szenvedés közepébe, ezzel nagyon hatásosan érzékelteti mit tud a szerelem tenni egy emberrel, két irányba. Többet nem mondok.

nézze meg mindenki!

nálam 10

Reklámok

7 thoughts on “(500) Days of Summer

  1. tenyleg hatasos kis film:) foleg a vegefele kezdett jobban elragadni… pedig az elejen nem gondoltam volna… de tenyleg megeri megnezni

  2. szerintem 2009 egyik legjobb romantikus filmje volt. Levitt és Deschanel is kitettek magukért, és a sztori is pont attól érdekes, hogy nem sablon. egyszerre volt vicces és drámai, a vége pedig kifejezetten aranyos volt (Autumn, ugye :D)

    • Egyetértek, de hé, a végét nem áruljuk el, nem szokás ,p amúgy nekem annyira a hangulatomhoz illő volt, mikor néztem, olyan voltam mint Gordon-Lewitt, csak persz én nem nézek olyan jól ki

  3. tudom h nem illik, csak a saját oldalamon szoktam direktspoilerezni, de itt az az egy szó a végén nem mond senkinek semmi poéngyilkos dolgot aki nem látta 🙂
    azért bocs 😀

  4. Visszajelzés: Lista a 200 kedvenccel… | Sandorkavargat's Blog

Vélemény, hozzászólás?

