Magyar filmek


Most … az-az így az elmúlt 2 Hétben egy picit új irányt vettem.

Kezdtem keresni magyar filmeket, 1990-tol napjainkig, melyekkel igenis bizonyítani tudom,
a magyar filmgyártás bar amatőr s gyér, igenis, születnek meg isteni filmek, s lenne mire építeni.

eddig sajnos csak 6 példát tudok felhozni.

Az Üvegtigris első része… kétségkívül rendhagyó volt.
Sose halunk meg… Koltai klasszikusa, abszolút szívszaggató
Kontroll … a legjobb magyar film amit valaha láttam
Taxidermia… az egyik legmeghökkentőbb film amit valaha láttam
Kaméleon… az első igazán jó Hollywood stílusú magyar film.
Sorstalanság… szépen csúnya második világháborús élmény… bár nem tudom milyen mértékben sikerül fednie a könyvet

most pedig Tarr Béla 450 perces magyar klasszikusa következik a Sátántangó. remélem bővül a lista.

P.S. … Azért a régi irány sem lesz elhanyagolva s készülődök jó néhány véleménnyel.

Addig is, ha valaki tud nekem jó magyar filmeket mondani, melyeket érdemes lenne megnézni… Hajrá… várom a hozzászólásokat

Reklámok

5 thoughts on “Magyar filmek

  1. én annyira nem vagyok rákattanva a magyar filmekre, régebbiekkel még köszönőviszonyban sem vagyok sajna, de pl anyámék a meseautót is szeretik, az üvegtigris(ek) viszont abszolút kedvenc.
    nevelőapámnak nagy favoritjai az uristen@menny.hu, a Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten. úgy vettem észre (családi ismerősi kört tekintve) hogy ez a kettő a hetvenes évek elején született generációnak amolyan kultfilmek. és meglepő, de én is szeretem őket 🙂
    régi nagy kedvenc az Égig érő fű, a Csinibaba (bár anyám speciel ettől hanyatthomlok menekül :D), és nekem személy szerint pár éve volt szerencsém jegyet nyerni a Noé bárkájára. ezt imádtam. tulajdonképp az első igazi magyar film élményem ehhez köthető.
    mostanában odavannak a Papírkutyákért, a Valami Amerika és a Magyar vándor is családi kedvenc lett, bár ezek filmértéki minősítése számomra megkérdőjelezhető.

    kutattam picit, aztán innen: http://magyarfilm.tvn.hu/ leszedhető egy exl file cirka 300 klasszikus magyar filmcímmel. biztos van benne olyan, amire majd azt mondhatod, hogy “isteni film, amire lehet építeni”. 🙂

  2. A Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pestent nem találtam még sehol meg, de kíváncsi vagyok rá már régóta. Az uristen @menny.hu tényleg vagány rövidfilm. A magyar vándortól pedig agybajt lehet kapni ,p

Vélemény, hozzászólás?

