The Hurt Locker (2008)


locker

Igen… Jól lehet látni… ez a film nem idei… Viszont A.E.Á.-ban és felénk is mostanában jelent meg, én is nemrég láttam… szóval most írok róla.

Nem gondoltam volna, hogy egy Irakos film jó lehet. Nem gondoltam volna, hogy egy Irakos film, mely egy bombahatástalanító csapatról szól jó lehet. Nem gondoltam volna, hogy egy Irakos film, melyet egy nő rendez (Kathryn Bigelow) jó lehet. Tévedtem, s le a kalappal.

A legjobb ilyen témájú film volt amit eddig láttam. Lassan kibontakozó szálak, nem szimpatikus de nem is antipatikus karakteres hősök, akció, pattanásig feszülő pillanatok, pszichológiai fejlődés… röviden… minden meg van benne ami egy igazán jó filmhez kell.

Miután egy bomba hatástalanító csoportnak felrobban a kulcsembere (Guy Pearce, s meglepődtem, mert meg mertem volna esküdni az elején, hogy ő lesz a főszereplő), a csapat egy új taggal bővül. Egy eszement kemény fiúval, aki a legjobb abban amit csinál…

Guy Pearce s Ralph Fiennes kisebb szerepeket kaptak a filmben, de egyértelműen érdekesebbé tették azt, másfelől nézve, alájátszottak Jeremy Renner-nek. Annak a színésznek, akiről én például még életemben nem hallottam, s aki egy olyan alakítást nyújtott,hogy le a kalappal, fel vele, aztán megint le. a főhős pedig ebben az esetben nem volt egyszerű eset… nyughatatlan, eszement, karakteres, önfejű, komplikált, szerető apa is egyben, aki már otthon nem találja helyét… egy nagyon összetett, sokoldalú szerep volt.

S ami a legjobb az egészben, hogy ez a film olcsó volt. Mármint a többi ilyen típusú filmhez képest meglepően (11 M a szokásos 40 50 helyett egy ütőképes háborús film esetében), s ez nem nem ment a minőség rovására, és még a film hosszának sem (2 óra 11 perc).

De lassan abbahagyom most már, mert addig dicsérem itt, míg másoknak hányingerük lesz tőle, s miattam nem fogják megnézni…

10

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

