Alice In Wonderland


alice in


Ismét moziélmény. Azt kell mondjam, hogy ennek a filmnek elég nagy szerencséje volt a 3D-vel, mert bizony a sztori… hát… olyan jó közepes. S valahogy hiányzott belőle az a Burton-szerű átható furcsaság… az animáció furcsává tette a külalakot, de a karakterek a Mad Hatter-en és a Red Queen-en kívül nem voltak elég… Burton-osak. Talán még a Cheshire Cat … meg a dobálós nyúl… de itt kb tényleg annyi. Az animáció s a táj hangulata előtt viszont le a kalappal. Annyira vagány volt, hogy teljesen elvonja a figyelmed a sztoriról… s odafigyelsz minden egyes apróságra, tulajdonképpen ez adja meg az egész film hangulatát.

A sztori: Alice 19 éves. S épp most próbálják rávenni egy házasságra valami gazdag, de visszataszító lordocskával. Egyszer csak mintha egy öltönyös nyúl bujkálna a bokrok között… Alice gyermekkori ‘álmai’ mintha visszatérnének… s végül a házasság elől Csodaországba ‘menekül’… mármint nem önszántából, csak odakeveredik…

Furcsa, hogy a cselekmény alapja Alice második kalandozása, s a Jabberwocky megölése, viszont az első könyvből (mindkettőt Lewis Carroll írta) is használtak fel elemeket… ami még nagyon tetszetős, az a Jabberwocky hasonlósága azokhoz a rajzokhoz melyet még ezelőtt kb 100 évvel álmodtak meg a művészlelkek. A film komikumát a legtöbbször apróságok, s viselkedési furaságok, ötletes kis mondatok adták meg, mint például a Red Queen ‘vágják le a fejét!’ ismétlődő mondata, vagy amikor Hatter becsmérelve isteníti Red Queen parádésan nagy fejét… …

Ami nem tetszett viszont, az a film eposzi vége volt… a seregszámlálástól kezdve a heppi endig. Egyszerűen túl gyors volt, lopott a film hangulatából, összecsapott, s hatástalan. Örültem legalább hogy a Jabberwocky vagány volt. Viszont a gyerekek kedvence, s be kell valljam, az enyém is, a csíkos mosolygós macska lesz… bele egy jó adag stílust öntöttek, s jól megragadták, mit lehet kihozni a karakterből…

Akkor még ezt azt a színészekről:
Mia Wasikowska- nem volt rossz mint Alice, külsőre odaillett, viszont az alakítása itt-ott nem elég meggyőző… mintha egy kis valami hiányzott volna belőle, s nem tudom megmondani mi
Johnny Depp- hát ő tényleg elég Mad volt, a karakter szkizo furcsasága, hűsége, eszementsége, daca érdekes hatást kelt… egyértelműen sokat dob a hangulaton (teaparti, például)
Helena Bonham Carter- Szerintem ő vitte a prímet ebben a filmben… A red Queen… igazi Red Queen lett… komplikált, kegyetlen, beteges, szadista, hataloméhes, komplexusos… egyszóval… érdekes.
Anne Hathaway- hát a White Queen elég kifejletlen karakter volt, kevés hangsúllyal, de azért jutott neki egy-két érdekes jelenet
Aztán ott vannak még: Matt Lucas(tweedledum-Tweedledee), Crispin Glover (Stayne), Marton Csokas (Charles, aki új-zélandi, s az apja magyar).
Akik a hangjukat adták: Stephen Fry (Cheshire Cat), Michael Sheen (White Rabbit), Alan Rickman (Blue Caterpillar), Timothy Spall (Bayard).

Összegezve: megéri megnézni, ha nem is a cselekmény, de az animáció miatt. Ha nem moziban nézed, lehet nem fog vagánynak tűnni egyáltalán…

8/9

chesire

Reklámok

5 thoughts on “Alice In Wonderland

  1. ezt még nem mondtam, de minden egyes alkalommal csak ámulok, mikor feljövök hozzád, mert éppen azokról a filmekről írsz (illetve olvasok), amiket vagy éppen etájt láttam én is, vagy jutott eszembe megnézni. olyan mintha egy rugóra járna az agyunk, és ez fura, persze attól még érdekes 🙂

    én nem nagyon ájultam el az Alice-től, bár tény, hogy nem 3D-ben láttam és érzésem szerint úgy talán dobott volna cseppet az élvezeti értékén, nekem valahogy maga a sztori sose volt a kedvencem, anno a rajzfilmtől pl. a tarkómon is vigyázzban álltak a pihék.. szóval egyébként is csak “muszájból” néztem meg, ha szabad ilyen csúnyán kifejeznem magam. mindenesetre egynek elment, nem csalódtam, és majd egy újranézést követően még jó sok pozitivumot is fogok benne találni 🙂

  2. érdekes… nekem is borsódzott a hátam tőle rég’… de ez ahhoz képest okk volt, bár 3d nélkül… hmmm nekem nem hiszem, hogy tetszett volna. Talán az újranézés után pozitívumok mellett csak még több hibát fogsz találni, nem biztos, hogy jó ötlet ,p

  3. szerintem egy Tim Burton filmnek nem lehet úgy nekiülni, hogy mennyi hibát fogok találni 🙂

    meg azért nem vagyok annyira szőrszálhasogató, hogy hibákat keressek egy filmben, csak a nagyon arcomba ordítóakat szoktam észrevenni, a többit direkt ignorálom. egy film se tökéletes akkor minek szőrözzek pici hibákon? 🙂

    mindenesetre azért még újra fogom majd nézni, mert nálam az is ugyanúgy hozzátartozik egy filmhez, hogy 2-3x megnézem, akkor is ha jó, akkor is ha nem, mert hát egyszer meg kell nézni egyedül, egyszer családdal, aztán ha nagyon bejött akkor még egyszer 😀 pazarlás, de ez van 🙂

Vélemény, hozzászólás?

