Agora


agora

Nem is tudom, hol is kezdjem el. Ez egy igen összetett film volt, sokat akart, de egy kicsit felemás kavarodás lett belőle.

Kicsit örülök, hogy nem mentem el moziba ezért a filmért, egyszerűen nem egy mozi estére való, ha csak nem vagy történelem tanár.

A történet Jézus urunk születése utáni 391-ik évben kezdődik meg, Alexandriában, s az ezt követő néhány évet fogja közre. A fő témák: a kereszténység erőltetett elterjedése (a film érdekes módon kimondja az igazat, s végre a másik felet is érzékelteti valaki a kereszténység elterjedésében) és Hypatia heliocentrikus eszmefuttatásai (ami számomra tönkretette az egész filmet).

Hol is kezdjem: a kereszténységgel foglalkozó rész fenomenális volt. Nagyon szépen szemléltette ez az éld életed bárányként eszme hogyan szülhet erőszakos fanatizmust (az emberi alapkultúra hiányában), illetve hiába a számban sokkal kevesebb arisztokrácia birtokolja a hatalmat, végül saját érdekükben engedniük kell a népnek. A kereszténység elterjedését mindenhol egy békés elterjedési folyamatként próbálják belénk verni, de ezt én sohasem láttam így. Az igazságot megvallva , ez egy hódító erőszakos vallás, mely ellentmondást nem ismer. Legalábbis a fanatikusai nem ismernek azt. Ha ezt ezelőtt 500 évvel írtam volna, ha szerencsém van, csak meg kellett volna egyem a papírom, ha nem, elégettek volna. Még szerencse, hogy az ilyen gyerekes dolgokon már túl vagyunk. Szóval, történelemből számomra 10-es.

Aztán jöjjön a fekete leves…
Hát, hát, hát… van ez a része is. Hypatia Heliocentrikus megrögzöttsége az ember agyára megy, én értem, hogy azt akarták ezzel szemléltetni, hogy az ókorban is latolgatták azt, amit Kopernikusz atyánk s társai ki mertek mondani, de ez annyira nem fér össze a film másik központi témájával, hogy az valami eszméletlen. Igen, okos a hősnőnk, felrobban körülötte a világ, de őt csak a Nap meg az elliptikus pálya élteti. Be Serious.
A másik dolog ami nagyon nem tetszett, az a gyenge karakterfejlődés volt. A film cselekményében van egy elég jelentős ugrás, de a változás nem érzik eléggé a karaktereken… sem érzelmi, fejlettségi, felfogásbeli szinten, sem külső látszatra…

Rachel Weisz… Hát ez egy olyan átlagos alakítás volt … sem nem fenomenális, se nem rossz. Hypathia egy elég furcsa karakter volt, nőhöz képest száraz, megrögzött, kicsit vak, meghunyászkodást, érdekalkut nem ismert, legalábbis nem fogadta el. Ez mondjuk egy pozitívumnak vehető (bár a szürkével meg illik békélni).

Max Minghella (Art School Confidential)- neki jutott a film legalulfejlettebb karaktere… az elején mikor bizonygatják mennyire okos is ez a karakter… azt hinnéd nagyobb szerepe lesz a filmben… végül csak egyfajta epekedő szemlélő lesz, aki aztán 2 perc erejéig a vállára veszi a világ sorsát… (Davus)

Oscar Isaac- a.k.a. Orestes… nekem ő volt a legszimpatikusabb karakter a filmben… volt stílusa, s kicsit olyan volt, mint a ai kor embere… racionális

sok a duma…
történelem 10, többi 5

Magyarul 7/8

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s