The Book of Eli


eli


Na, ennek is eljutottam a végére. Miután a The Road-ról sok jót hallottam, s hamar rá is kattantam, a The Book of Eli felé irányuló figyelmem teljesen lelankadt, sőt be is vallom, kicsit irtóztam tőle. Persze meg volt az okom rá: poszt apokaliptikus film, Denzel Washingtonnal. Ez a két dolog elég volt nekem az irtózathoz.

Be kell valljam, tévedtem ezzel a filmmel kapcsolatban,bár nem teljesen, hanem csak úgy félig meddig.

A történet 30 évvel egy, a világunkat teljesen tönkretevő háború után játszódik, ahol hősünk, Eli magányosan vándorul Nyugat felé, harcol a túlélésért, s védi ritka könyvét, melyből mára már csak az az egy maradt…

A film címének első hallatán egy másféle, amolyan ereklyeszerű könyv jut eszünkbe, s amikor kiderül az igazság, melyik könyvről van szó, a néző ahelyett, hogy csalódna, csak még jobban érdekeltté válik.
Ez a film nem olyan, mint a The Road. Először is az apokalipszis kiváltó okai különböznek, ott az emberi tevékenységek okozta természeti tragédia volt, míg ebben az esetben egy háború. Ezért is vallom, hogy nem volt jó ilyen közel kihozni ezt a két filmet, mert az egyik szerint tragédia, a másik szerint háború, s aki mindkettőt látta, az utóbbit fogja kétkedve nézni, mivel az első már beleette magát emlékezetébe.

A film hangulata és színvilága bámulatos. Kopár, kietlen és szürke. Kicsit talán Mad Max-es, de ez nem rossz dolog. A cselekmény elég vontatottan alakul, de nem annyira vontatott, hogy elveszítsd az érdeklődésed. Ez talán a nem túl sok, de a filmbe igazán a kellő pillanatokban beillesztett akciójeleneteknek is köszönhető, melyek igazán fenomenálisak. Itt le a kalappal. Nem töltenek túl gyilkolászással, de azért van elég belőle.

Van azonban néhány őrületesen nagy baki is, amit nem tudom, hogy az Életbe tudtak úgy hagyni. Most én vagyok túl kritikus, vagy ezek másoknak is szemet szúrtak? Itt olvashatjátok őket. Nem akartam őket szimplán leírni, mivel ez már így spoileres, s akit nem érdekelnek, annak nem akarom elrontani a film élményét. Ezek a bakik nekem azért rontották valamennyit a hihetőséget.

Még gyorsan a színészekről: Eli nem volt egy túl komplikált karakter, az akarat, hit és elhivatottság mintaképe, Washington pedig hihető, jó alakítást nyújt.
Gary Oldman lesz az álmodozó hataloméhes rossz fiú, számomra ő vitte a filmben a prímet, már csak a jó kis ironikus gonosz dumák miatt is (imádom őket). Mila Kunis (Solara) alakítása mintha egy kicsit sántított volna, de ne bántsuk ezért… Jennifer Beals-nek pedig érdekes karaktere volt (Claudia), akire jutahott volna kicsit több hangsúly a filmben…

Felemás élmények, hangulatos, érdekes film, de nem lesz a kedvenced.

7/8

Reklámok

8 thoughts on “The Book of Eli

  1. alapjában véve te most kiemelted azokat a részeket, amiket én nem, pedig ugyanugy jónak tartok a filmben 🙂
    a képi világ lenyűgöző, ez volt benne a legjobb.
    a spoilereiddel kapcsolatosan viszont az utolsó kettőnél nem értem mi problémád velük 🙂
    a 3.hoz: azért 30 év alatt Eli csak eljutott már ilyen szintre. persze nem tudni mikor történt ez vele, de sejthető h kb a háború környékén..
    a 4-hez meg: ma is vannak emberek akik a nevüket nem bírják leirni és mégis mercédesszel állnak be az önkormányzat elé a segélyért, szóval ilyen formán ez abszolút elképzelhető Solara esetén 🙂
    nekem még az egyetlen nagy problémám az volt h túl korán derült ki a könyv mivolta. sokkal nagyobbat dobott volna az egészen ha ugyanugy a végén derül ki mi az. én, mint már mondtam, valami extrasokkolóan scifi-s misztikusos cuccra vártam, de hát ez az én problémám 🙂

    • 3. ennyire ilyen szint nem létezik
      4. legalább pöröghetett volna kettőt, vagy ilyesmi, s azt mondom, okké

      a könyv érezhető volt, ha csak a végén fedték volna fel, az lett volna, hogy ennyi?

  2. 3. honnan tudod, voltál már vak?? 😀
    4. jólvan, legyen ahogy akarod 😀

    a könyvvel kapcs meg nekem igy is annyi volt “hogy csak ennyi??” szal én nézőpontomból igazából édesmindegy 😀

  3. én nagymamám is az szinte, viszont egész normálisan koordinálja a mozgását, ezért ugy gondolom ez is erősen egyénfüggő.
    a filmmel kapcsolatban meg azért persze még ott van a másik fele, hogy lehet Eli sem az, csak ismeri a Brailles-t. vannak fura emberek fura passziókkal..

  4. mondjuk pont a szemét nem figyeltem.. bár ettől még ugy gondolom hogy ez igy jó “csattanó” volt a végére, nem hiszem, hogy előrébb kellett volna hozni. engem spec annyira nem zavart ez a 3as spoiler, mint téged.. 😀

Vélemény, hozzászólás?

