Repo Men


repo


Na, ez az utolsó mára, aztán nem tudom pontosan behatárolni mikor is jelentkezek. Lehet egy nap, lehet egy hét, lehet soha (azért ennyire ne legyünk drasztikusak).

Egy-két estével ezelőtt akadtam rá a Repo Men-re böngészés közben, nálunk tudtommal még be sem mutatták, s a rettenetesen negatív kritika ellenére is megnéztem, már csak Jude Law iránti szimpátiám miatt is. Azon tűnődtem utána, hogy vajon ugyanazt a filmet láttam-e mint azok az emberkék, akik annyit fikázták… Ne is mondjam, hogy a film persze a mozikban is nagyon rosszul teljesített, eddig a forgatási költségeknek csak az egy harmadát hozta vissza, ez talán a limitált premier eredménye is, bár ebben nem vagyok annyira biztos.

A sztori: a közeljövőben játszódik, ahol szárnyaló kapitalizmusunk fejlődésének egy új fokára hágott. Ha ne tudod törleszteni házad részleteit, a bank elveszi. Ha nem tudod törleszteni az autód, a bank elveszi. Ha belsőségeid nem tudod törleszteni, Repo Men-ek et küldenek utánad s halálra vagy ítélve…

Miguel Sapochnik-nak ez volt a bemutatkozó filmje, mint rendező, s egyáltalán nem sikerült rosszul. Nem mondanám, hogy tökéletes, vannak lyukak a sztoriban, kisebb nagyobb bakik, eltúlzott részek, kicsit itt-ott kiszámítható, de összességében nagyon is pozitív. Az akció jelenetek vagányak voltak, a cselekmény felpörgetett, nyugtalan, a párbeszédek ötletesek, a színészek nagyon jól játszottak, a hatáskeltés magas fokú (egy-két jelenet földbe tiporja a nézőt), s még üzenete is volt. Ami talán zavaró lehet, az a sok véres jelenet, s nyílt műtétes, darabolós dolgok.

De akkor honnan származott a negatív kritika?
Alapjában véve onnan, hogy anno dni 2008-ban megjelent egy nagyon is hasonló témájú film (musical), a Repo! The Genetic Opera. Az alapötlet szinte ugyanaz, s ezért teljesen felfordult minden, s szinte még per is lett belőle. Én nem értem, hogy is lehet a két filmet összehasonlítani, stilisztikailag két teljesen más alfajba sorolható egyed, még ha talán ugyanabba a családba is tartoznak (haha biológus duma… tudom, tudom, nem vicces). A Repo! egy felszínes, eszementül túldurvított, felforgatott, kaotikus, excentrikus massza volt, szörnyű párbeszéddel és dalokkal. A Repo Men egy sokkal egyszerűbb, kifinomultabb s élvezhetőbb adaptáció volt, s ha a két film közül az egyiket ki kellene emelni, én a Repo Men-re szavaznék, mert a Repo! egyszerűen túl sokat akart, s élvezhetetlen lett.

A rendező ebben az esetben nagyszerűen használta ki a helyzeteket, a jelenetek hatásfokát, s a zenét is. Életemben nem könnyeztem még meg akciójelenetet, s itt az egyik pillanatban azon vettem észre magam, hogy Jude Law darabolása közben könnycsepp formálódik a szememben. Ez pedig a zene és a jelenet mesteri összhang-ellentéte miatt volt. Ezt a számot azóta is egy csomószor meghallgattam, ha akarjátok, s nem gondoljátok úgy, hogy rontja majd a filmélményt, hallgassátok meg ti is.

Nevek: Jude Law (óriásit alakít), Forest Whitaker, Alice Braga, Liev Schreiber (szintén nagyon jó alakítás), Carice van Houten.

Elhúztam a szót, szerintem nagyon is érdemes megnézni.

9

Reklámok

6 thoughts on “Repo Men

  1. a másikat nem láttam, de nem is akarom.
    a Repo Men viszont úgy ahogy van (a kisebb nagyobb hibái ellenére -hibái mindennek és mindenkinek vannak-) egy király film. minden megvan benne, ami kell egy jó filmhez, ahogy te is írtad, igazából a sztori jó, a színészek jók, a kivitelezés jó, ergo ez egy jó film.
    nekem kifejezetten tetszettek a “nyílt műtétes, darabolós dolgok”, mert nem volt semmi cicoma, felesleges faxni, elkendőzés, hogy a néző jobban érezze magát, ezt kellett csinálni(a Lawnak), hát ezt mutatták. hatásos volt.

  2. Repo Men. Itt hallottam erről a filmről először, de meg is fogott. A tartalmi jellemzésed alapján, egy Bruce Willis-es “Surrogates” film ugrik, ami nem tartozik a kedvenceim közé, a “Die Hard” sorozatot leszámitva.
    Unkle zenéje pedig teljesen átadja azt a kellő hatást, amit leirtál a filmmel kapcsolatban.
    Mostmár csak annyi maradt hátra, hogy meg is nézzem a filmet.
    Köszönöm. András.

  3. Visszajelzés: Lista a 200 kedvenccel… | Sandorkavargat's Blog

Vélemény, hozzászólás?

