Iron Man 2


iron1


S elérkeztünk 2010-es évünk második legjobb képregényes filmjéhez (ugyebár még az én szerény véleményem szerint is a Kick-Ass ezt minden téren verte… hamarosan írok róla). Alakulnak a történetek, s ha ez így fog haladni, a Marvel képregényekből készült filmek hamarosan összekapcsolódnak, erre nagyon kíváncsi lennék.

Iron Man valamiért kedves nekem mint hős, talán mert nagyon emberi. Olyan 6-7 éves lehettem, mikor minden vasárnap reggel alig vártam az Iron Man rajzfilm új részét, még anno az RTL2-on (ezekből tanultam meg németül, hihetetlen, hogy egy érdeklődő gyermeknél az ismeretlen szavak asszociációja a cselekménnyel mire képes, ez egy olyan tulajdonságunk amit később sajnos elveszítünk).Iron Man és Pókember. Ez a kettő volt az etalon. Talán azért, mert néha péppé verték őket. Nekem épp ez tette érdekessé az egészet. Péppé verték őket, de aztán megint felálltak. Persze szüleimmel mindig vetettem a képregényeket, könyörögtem, rimánkodtam… s végül mindig elértem amit akartam.

Na de elég az ez esetben egyáltalán nem sanyarú gyermekkoromból. A filmekhez akartam jutni ezzel. A pókember filmeket nem szerettem. Egyet sem. Nem tudom miért, valami nekem hiányzott a feelingből. Az Iron Man viszont nagyon de nagyon bejött. Az első is, s azt kell mondjam, a második is méltó folytatás volt. Akció keverve vagány effektusokkal, színes, jól felvázolt fejlődőképes karakterekkel, nem túl bonyolult, de kielégítő cselekményszállal… s a képregény életre kel. Robert Downey Jr.-nál jobb Tony Stark-ot nem is találhattak volna. S valljuk be, Robert Downey Jr.-nak nem esett nehezére, hogy Tony Stark bőrébe bújjon.

Az első rész fantasztikus volt, igen, nekem is jobban tetszett mint a második, egy kicsit. De nem értem azokat, akik leszólják ezt a részt, mert itt bizony minden meg volt ami egy jó filmhez kell.

Az első részt most hanyagoljuk, nem akarok több összehasonlítást vonni, ez a sok bekezdő duma után csak a második részről fog szólni.

Ebben a részben összegyűlnek a felhők Tony Stark feje felett, Ivan Vanko mellett Justin Hammer-el s az amerikai kormánnyal is fel kell vegye a kesztyűt, persze azért segítői is akadnak…

A történet nagyon szépen alakul. Minden szereplőnek meg van a helye, a célja, feladata, helye a történetben. Nincs túlzsúfolva akcióval, de a kellő pillanatokban mindig akad egy kicsi belőle. A viszonylag kevés akció segít abban, hogy jobban odafigyeljünk a karakterekre, s megismerkedjünk teljes jellemrajzukkal. Ez nekem nagyon tetszett, ilyesmit először a Superman első részében lehetett látni, persze Clark Kent meg sem közelíti Tony Stark bonyolultságát. Ami egy kicsit erős volt, az Tony Stark egocentrikus viselkedése. Néhány helyen kicsit sok volt belőle, s el volt túlozva, viszont ennek is meg volt a pozitívuma, mert sokat tett a helyzetkomédiához, illetve, hogy rájöjjünk, mit mutat kívülről valaki, s mi zajlik le igazából benne. És még A Pajzs is megjelent a filmben, a történet kezd kerekedni, bár nem tudom mit keresett Samuel L. Jackson Nick Fury szerepében. o_O Ami még egy kicsit gyengus volt, az az utolsó összecsapás. Miért is?(spoileres)

A színészekről:
Nagyon jó alakítások: Robert Downey Jr., Sam Rockwell, Mickey Rourke
Jó alakítások: Don Cheadle (nekem speciel jobban tetszett Cheadle ebben a szerepben mint anno Terrence Howard), Gwyneth Paltrow, Clark Gregg
Gyenge pont: Scarlett Johansson, Samuel L. Jackson (szerintem egyikük sem volt megfelelő választás)

Jesszus mennyi duma… hagyjuk a francba, jöjjön az értékelés majd a kérdés:

Ha az első 10, ez:
9

S a mai kérdésem hozzátok:

Bis bald, meine Freunde…

iron2

Reklámok

2 thoughts on “Iron Man 2

Vélemény, hozzászólás?

