Veronika Decides to Die (2009)


veronika


Úgy látom, elérkezett az idő, hogy a Coelho könyvek is filmvászonra kerüljenek. Én itt most a filmről fogok írni, s nem fogom összevetni a könyvvel, talán minimálisan. Ha a könyvet akarjátok, akkor olvassátok el .

Mit is mondjak. A film egész jól megragadta a könyv ízét, Bár Ljubljana helyett New York-ot kapunk, s talán egy kicsit jóval sikeresebb Veronikát, de a gondolati egység megmaradt, még akkor is ha a filmbéli kísérletnél a ‘búcsúlevél’ egyszerűen szánalmas.

Veronika meg akar halni, öngyilkossági kísérlete azonban nem jár sikerrel. Egy intézetbe kerül ezek után, ahol megtudja, parádés kísérlete miatt a szíve meggyengült, s talán már csak napjai vannak hátra…

Mondtam, hogy nem fogom összevetni a könyvvel. A kettő szerintem kicsit más ízű, viszont itt nem mondhatom el ugyanazt, mint mondjuk a Dan Brown könyvek filmes verzióinál (ahol a filmeket kb. csak csapnivalónak nevezném). Ez drámai volt, beteges, szomorú, s igazán sajnálatra méltó. Az elején még egy kis undorral is tölti el a nézőt az, hogy egy nő, akinek igazából semmi oka sincs, hogy nyavalyogjon, ahelyett, hogy változtatna az életén, inkább csak egyszerűen eldobná azt. Aztán telnek a percek, s főhősnőnk apró felismerései csak egyre szimpatikusabbá fogják tenni… én először a filmet láttam, aztán olvastam a könyvet. Be kell valljam, nem vagyok egy Coelho rajongó, de lélektani szempontból mindenképp érdekes olvasmány volt. Ugyebár Coelho maga is megjárta a ‘diliházat’, s ez a könyv tulajdonképp az ő emlékeinek egy, a családjára nézve nem sértő, formája.

Mi volt a film hibája… itt-ott egy kicsit lapos volt, néhol picit unalmas, néhol picit kiszámítható, s egy-egy helyen nem igazán jött át a mondandó. Amúgy ez az első film, ahol Sarah Michelle Gellar-t végre igazán játszani láthatjuk, úgyhogy már csak ezért is érdemes megnézni.

7/8

Reklámok

4 thoughts on “Veronika Decides to Die (2009)

  1. fúh én sose voltam SMG-fun de itt.. nekem bejött. a film is összességében.

    a kérdéshez opciónak betenném, hogy “még sosem olvastam Coelhot” 😀
    bár megvan vagy 3-4 könyve, még nem szántam rá magam..

Vélemény, hozzászólás?

