Green Zone


green


Huhhh, kicsit nehéz lesz nem elfogultnak lennem ezzel a filmmel kapcsolatban (bár mikor vagyok én egyáltalán elfogulatlan ?). Két dolog is volt, ami kb. jó 2 hónapig visszatartott attól, hogy megnézzem:

1. Irak – már magától a szótól borsódzik a hátam. Mert ha Irak, akkor jön a terrorizmus, robbantások, rendfenntartás, áldozatok, bla bla bla, csomó üres duma, melyekkel mindenki maga felé szeretné forgatni a szélkelepcét.

2. Matt Damon. – Utoljára a The Informant-ban láttam, s nem tudom miért van ez, tudom, hogy nagyon is jó színész, de az istennek sem tudom megkedvelni. Na, de ne erőltessük a lehetetlent…

… térjünk a száraz lényegre. Szóval, valahogy két hónap után rávettem magam, hogy megnézzem, s bár nem mondhatom, hogy kellemeset csalódtam, egész nézhető volt.

Miről is szól:
egy csapat amerikai katona az irakiak titkos tömegpusztító fegyverraktárait próbálja megtalálni, de sorozatosan vak infót kapnak, s nem találnak semmit. A csapat vezetője ekkor kezd el kutatni, vajon honnan is jöhetnek ezek a rossz információk? …

Véleményem: sok kavarós akció, katonaság, CIA, bürokraták, minden ami belefér, mozgalmas cselekményszál, mely egy percre sem satnyul el. A film nagyjából azt a nézőpontot próbálja meg hangsúlyozni, hogy az A.E.Á. akart mindenáron háborúzni, s ezért ürügyet fabrikáltak, mint már megannyiszor a modern éra történelme folyamán. Paul Greengrass a sok akció fordulatosságával nagyon el tudja fogadtatni a nézővel az elképzelését, s egy teljesen korrekt filmet fogtok látni. Korrektet, de nem nagyszerűt. Az a WOW igenis hiányozni fog.

Ne is mondjam, hogy ez az iraki téma úgy látszik nem csak bennem kelt már elcsépelt irtózatot, hanem a nézőkben is. Nem kevesebb mint 100 M Dollárt öltek bele (!!), s bizony néhány millió ebből még most sem térült meg.

Néhány szót a színészekről:
Matt Damon – jó alakítás, semmi különös
Greg Kinnear- tőle igencsak szokatlan, amolyan ‘rosszfiú’ szerepben láthatjuk, de ez is jól ment neki
Brendan Gleeson – kicsit szokatlan volt a hitman fejű ír színészt hírszerző mufti szerepében látni, de azt kell mondjam, nekem nagyon bejött az alakítása, olyan kicsit tunya mégis éleseszű ide-oda forgolódó ember nagyon jól körvonalazódott, s erősítette azt az érzést, hogy a látszat néha csalóka
Amy Ryan- szerintem csak azért volt a filmben, mert minden háborús film csattanós végkifejletéhez kell egy újságíró. Ez a recept, ezt el kell fogadni, s ennek tudatában kell majd továbbéljük sanyarú kis életünk.

Azt hiszem elfogyott a mondandóm ezzel kapcsolatban. Egyszer érdemes megnézni, de még egyszer nem ülnék neki.

7/8

Reklámok

2 thoughts on “Green Zone

  1. Szerintem is egyszer nézhető. Az az igazság, hogy a témája úgy kb. 5 éve sokkal nagyobbat ütött volna, de most így 2010-ben már szerintem annyira nem aktuális. (Illetve, hát újat nem mond…)

Vélemény, hozzászólás?

