Cracks (2009)


cracks


Te jó ég mennyi időbe telt amíg rávettem magam, hogy megnézzem ezt a filmet. Aztán most is ott ültem, a könnyezés határán s meredtem jó néhány percig a semmibe…

A téma nem túl csalogató: új lány érkezik az elit lánykollégiumba (amely igazából nevelőintézet is, mert általában senki sem jön utánuk…), s az igazat megvallva, nem részesül szívélyes fogadtatásban, már csak nemesi származása miatt sem…

Az ahogy az egész ki van vitelezve… fantasztikus. A nyomott, unott hangulat, apróságok melyek elefántokká nőnek a mérgezett zárt légkörben… apró irigység… mely végül tragédiába torkollik. Ez a film a pszichológiai játék csúcsa. Ugyanakkor annak a kegyetlenségnek is hű bemutatása, melyre csak a nők illetve a kislányok lehetnek képesek (a kivételek erősítik a szabályt ,p).

Ez egy amolyan teljesen feminin film:
Rendezte: Jordan Scott (aki férfias neve ellenére nő)
Könyvalap: Sheila Kohler
Főszereplők: Eva Green, Juno Temple, María Valverde, Imogen Poots.

A színésznőkről annyit, hogy valami fergeteges alakításokat nyújtottak, Eva Green-el az élen. Le a kalappal.

Írhatnék rosszat is apró bakikról, furcsaságról a sztoriban, de tudjátok mit, ilyesmit nem kaptok, mert ezek eltörpülnek a pozitívumok mellett. Annyit mondanék még, hogy az adrenalin s tesztoszteron túltengést kedvelő elvtársaink igencsak unni fogják… ehhez a filmhez csendes este kell.

Fantasztikus.

10

Reklámok

2 thoughts on “Cracks (2009)

  1. Én háromszor is megnéztem, de mind után úgy ültem ott, mint Te: a könnyezés határán, vagy azon is túl. Egy kulcsmondatát nem értettem : “Azt hiszem, téged nem igazán szántak erre a világra.” Szép, értelmes, ügyes volt, sajnos krónikus beteg, de ettől még élhetett volna teljes életet.

    • Ez a mondat kb. azt jelentette, hogy jobb sorsot érdemelt volna. Túl jó a világnak. 🙂 Ahogy olvasom itt amit írtál, azt kell mondjam, téged még jobban megcsapott ennek a filmnek a szele mint engem… a jó értelemben. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

