The A-Team


the a team

Ki ne ismerné a nyolcvanas évek sikersorozatát? Már csak egy kis részt meghallasz a zenéjéből, s látod is e felforduló katonaautót, Mr.T. morcos képit, Hannibal Smith önelégült szivaros mosolyát.

Azonban itt teljesen mást fogsz kapni. Míg az eredeti ‘Szupercsapat’ teljesen Észak-Amerikára korlátozódott (legalábbis nekem így jött le), ez egy interkontinentális akciófilm. Míg az eredetiben még benne volt a nyolcvanas évek finomkodása, addig ez keményen kaszabolós lesz. Míg a nyolcvanas években B.A. Baracus-on egy csomó aranylánc volt, 2010-re mindet beadta a zaciba (ezt nem hagyhattam ki :D).

Azt akartam itt kihangsúlyozni, hogy bár a karakterek, s a csapat összetétele nagyjából hasonlítanak, ez a szupercsapat nem az a szupercsapat. Már az eredetiben is vannak hihetetlen részek jelenetek, ezt emeljük a köbre, s tegyük olyan Hollywoodiasan nagyszabásúvá, akkor kapunk valami ilyesmit.

S bár azt kell mondjam, hogy végignéztem, s nem is bántam meg, mert nem volt rossz, nem voltam lenyűgözve, kicsit többet akartam az eredeti hangulatából. S ezt nem kaptam meg. Az akció rendben volt, az alakítások rendben voltak, a cselekmény rendben volt, bár lehetett volna szerényebb is s nem épp ennyire kapkodó, de az a plusz, amiért 8 éves koromban minden délután vártam azt a sorozatot, az hiányzott. Mondjuk volt itt-ott egy-két baki, de ezek annyira észre sem vevődtek, hogy nem is érdemes ki sem térjek rájuk. A film fő problémája, hogy nem hozta meg a nosztalgiát, s úgy látom ezt nem csak én éreztem így.

Ami elég csúnya dolog volt, hogy az eredeti sorozat sztárjaira igazságtalanul kis szerepeket osztottak ki, szinte észre sem veszed őket a filmben (én is csak akkor ismertem fel őket, mikor elolvastam hol is kell keresni). George Peppard ugyebár már rég meghalt, Mr.T. azt mondta köszöni szépen, de ő nem kér ebből, mert túl durva s rossz példát állít a fiatalság elé, s ráadásul meggyalázza az eredeti szupercsapatot (kicsit radikális,de volt valami a mondandójában). Dirk Benedict s Dwight Schultz azonban szívesen igent mondott, csak annyit tudtak, hogy mellékszereplők lesznek, de azt nem, hogy mennyire mellékszereplők. A premier előtt már nem nyilatkoztak olyan boldogan… épp ellenkezőleg, nagyon is szomorúak voltak. Nem ezt érdemelték volna… de ez Hollywood. 😦

A szereposztás amúgy jó volt: Liam Neeson mint Hannibal, Bradley Cooper mint Faceman Peck, Rampage Jackson mint B.A. Baracus, s sokak meglepetésére Sharlto Copley (District 9) mint Howling Mad Murdock. Nem tudom miért kellett Copley-n annyira meglepődni, hisz a District 9 -ban bizonyította, hogy beteg egy jó színész, s ennek a filmnek is ő volt (számomra legalább is) a fénypontja.

Azt hiszem elég a hasdumából, érdemes megnézni, mert egy látványos film, de én a sorozatot még mindig többre tartom, legyen bármennyire is gagyi.

8

Ide egy kérdés: Eszembe jutott, ezelőtt 15 évvel, kb. első osztályban mit is játszottunk. Mindenki egy-egy tag volt a szupercsapatból, s a szünetekbe így randalíroztunk, képzeletbeli rosszakat megbüntetve. 🙂 Te ki lettél volna a csapatból? (Én Peck voltam. Emlékszem mindig mindenki vagy Hannibal vagy Baracus akart lenni, csak nekem volt állandó szerepköröm :p).

team2

One thought on “The A-Team

  1. látom sokan kedvelték Murdoc karakterét, Copley pedig szerintem tök jó volt, vártam a District 9 után tőle valamit (valami hasonló jót), és szerintem nem okozott csalódást (nekem legalábbis biztosan nem) 🙂

Vélemény, hozzászólás?

