Toy Story 3


toy story


Ezek az animációs filmek a gonosz földi megtestesítői. Lekötik a figyelmedet, megeszik az agyacskádat, arra kényszerítenek, hogy ökölbe szorított kézzel, szinte reszketve várjad, a következő percben vajon mi is történik Woody-va vagy Buzz Lightyear-el? Könnycseppet csalnak az arcodba a drámai pillanatokkal, az erős családiassággal, s úgy jössz ki a moziból mintha egy nagy gyermek lennél, akinek most jön a második foga. Így jártam én.

Persze csak vicceltem. Arra akartam ilyen ironikusan fektetni a hangsúlyt, hogy teljesen meg leszel babonázva, el leszel varázsolva. Annyinak örülök, hogy első Toy Story-t nem 1995-ben láttam, hanem csak jó néhány évvel később, mert ha 6 évesen láttam volna, akkor biztos még most is meglennének a régi játékaim :). Az első Toy Story forradalmasította az animációs film fogalmát, a második Toy Story tartotta a szintet, a harmadik pedig az egészet az egekbe emelte.

Ha a cselekményt nézzük, a három film szinte ugyanaz. Ugyanazok a mozgató okok, hasonló dolgok történnek az úton. A hatáskeltés, a varázs ezen filmek sikerének az alapja, a hangulat, mely még akkor is magával ragad, ha tizedjére látod. A kellemes, színes, tökéletlen szereplők, viszonyuk a mi világunkkal, az elhagyatottság érzése, a szeretet kétségbeesett keresése, melyen életünk egy-egy adott pontján mindannyian keresztül megyünk. A jó dumák, szállóigék, melyek végigkísérnek az utazáson.

Így ahogy ezt olvasom, amiket ide írtam, azt kell mondjam, ezt én nem tudom leírni. Ezt az egészet látni kell.

Ami nagyon jó volt, hogy bár a harmadik rész 3D-ben van, nem azon volt a hangsúly, hogy minél cicomásabb legyen, hanem volt a jól kitalált sztori, s a 3D csak még kerekebbé, szebbé, valósághűbbé tette a világot, csak emelt az egészen, amolyan szolgája volt a történetnek, s nem az ura.

Ha angolul néztétek a filmeket, akkor az is nagyon tetszeni fog, hogy még 15 év távlatában is próbálták ugyanazon a hangon megszólaltatni a hősöket (Tom Hanks, Tim Allen, Don Rickles, Wallace Shawn, ) . Egyedül Slinky Dog hangja változott, ugyanis Jim Varney (akivel egy Ernest filmet biztos elkaptatok valamikor) nem sokkal a második rész megjelenése után, 2000-ben tüdőrákban meghalt.

Az, hogy 10 évet vártak a harmadik résszel, csak jót tett. Nagyobbat ütött. Ha még nem láttad, akkor keress egy olcsóbb mozit, ott kb. most jelenik meg, vagy várj a dvdripre, de semmiképp se hagyd ki, mert meg fogod bánni, még akkor is, ha most csak ironikus, felsőbbrendű legyintés után annyit böksz ki: gyerekmese.

nagy 10

One thought on “Toy Story 3

  1. Még mielőtt elolvastam volna a bejegyzést azt a kérdést akartam feltenni, hogy meg kellene-e nézzem az első két részt, vagy elég a harmadik. De miútán elolvastam amit írtál, rájöttem, hogy az lenne a válasz, hogy: “Mind a hármat és gyorsan!”. Szóval, köszi 😀

Vélemény, hozzászólás?

