Predators


predators

Ha már az előbb megemlítettem Antal Nimród nevét, akkor essen néhány szó az ő idei filmjéről, a Predators-ról is.

A film az eredeti még Schwarzenegger poweres film ‘újraforgatása’ (talán az újraforgatás szó kicsit erős, egyezzünk meg annyiban, hogy azon alapszik). A sztori ezért szintén nagyon hasonló lesz. Egy csapat ember egy ismeretlen helyen találja magát, ahol földönkívüli lények kezdik levadászni őket. Mint később kiderül, ők képviselik a földi elitet, ert a legjobbak abban amit művelnek (jakuza, sorozatgyilkos, zsoldos, …).

S akkor következzen a nagy Hát…. sajnos ebbe a filmbe is bele van vésve a Hollywood szó. A film maga olyan felemás… néhány rész kifejezetten vagány (pl. a jakuza élet-halál harca a predatorral), néhány rész csak úgy elmegy, egyik-másik pedig abszolút felesleges s idegesítő (a film vége, Laurence Fishburne része).

Kicsit fura volt Adrien Brody-t látni hideg zsoldosként, egyből arra gondoltam, hogy az ő nevével minden eladható, mert mindenkinek beugrik a The Pianist (lásd Splice ), ettől függetlenül keményen rágyúrt a szerepre s hiteles volt, de azért az én megérzésem sem volt teljesen valótlan. Ami teljesen felesleges s hiteltelen volt, az a gyilkosunk része (Walton Goggins), ő kb. annyira volt hiteles, mintha Paris Hilton játszaná a következő Rambo-t. Egy duma arról, hogy erőszakolna meg valami nőket… s ettől el kellett volna dobjuk az agyunkat… a karakter amúgy maga egy olyan féreg típusú ember volt… abszolút hiányzott belőle egy igazi hús-vér gyilkos nézése, viselkedése…ha valaki a wikipédián dokumentálódik a képekből akkor is jobbat alakít. A másik gyenge rész Morpheushoz kapcsolódik, már távolról ordította a sablont… s az is lett. A harmadik pedig a film túlkavarós vége lett, amely végül beletorkollott a nagy semmibe. Hiányzott még az a jelenet, mely a trailer-ben kapott helyet, mikor Brody-n megjelenik egy csomó célkereszt, bár ez lehet csak abban a vágásban nem kapott helyet melyet én láttam, mindenestre kíváncsi lettem volna annak a helyzetnek a megoldására. Itt kezd az ember ásítani. De, hogy valami jót is említsek, jók voltak a ‘Predator-kutyák’, néhány harcjelenet jelenet nagyon el lett találva, s érdekes volt még a predatorok közötti kis belső feszültség is.

Na, elég a kritizálásból, jöjjenek a nevek:
Adrien Brody, Topher Grace (a felesleges komplikáció alakja), Alice Braga (hogy meglegyen a szikra is), Walton Goggins (őt kiírtam volna a filmből), Oleg Taktarov, Laurence Fishburne (egy kis elmebeteg mátrixot bele), Danny Trejo (azt hittem neki nagyobb szerepe lesz a filmben o_O, ettől függetlenül ütős volt a része), Louis Ozawa Changchien (éljenek a jakuzák), Mahershalalhashbaz Ali.

Ne húzzam tovább a szót… elmegy egyszer, de a GET TO THE CHOPPA! feeling hiányzott, apró csalódás.

6/7

2 thoughts on “Predators

  1. Vasárnap 2 filmet néztem meg. Vasárnap este néztem meg a Predators-t, de kár volt, mert ellőhettem volna az ebéd utánra és estére meg mondjuk (a kaja utáninak szánt punnyadáshoz felhasznált) Airplane!-t. Az Airplane!-en ugyanis még nem sikerült soha bealudnom (ha este néztem akkor sem), ezen a filmen viszont sikerült. Sokkal pörgősebb és fordulatosabbnak tűnt a trailer alapján. A helyzet az, hogy a Predator filmek úgy tűnik nem az én világom. A könyvek viszont más téma, azokat szinte egytől egyik nagyon élveztem.

  2. Hát, mondjuk nem csodálom, hogy elaludtad. 🙂 Én nem olvastam a könyveket, az igazat megvallva egyhamar nem is fogom, nekem a sci-fi könyvek nem igazán jönnek be. De attól még nem mondom, hogy nem lehetnek vagányak esetleg.

Vélemény, hozzászólás?

