Buried (Élve Eltemetve- 2010)



Egy egyszemélyes film, melyet nagyon vártam már… aztán persze megint egy kicsit savanyú lett a limonádé.

De kezdjem a sztorival:
Az egész ott kezdődik, hogy egy kamionos, akinek Irakba szólt a megbízatása, egy fakoporsóban ébred, egy gyújtóval s egy telefonnal, eltemetve. Vajon sikerül megmenekülnie?

Vélemény:
Hát … valahol jó, valahol rossz, de inkább az utóbbi felé kacsintgat. Az alapötlet nem rossz, azonban elég sok részlet hagy némi kívánnivalót maga után, sajnos. Kezdjem a pozitívummal: a klausztrofóbia, a feszültség, a kilátástalanság, az élet s a hátrahagyottak utáni vágy kézzel fogható lesz. Jöjjön a rossz: mihez kezdesz egy telefonnal, ha a föld alá vagy temetve? Sajnos valószínűleg semmihez. De tegyük fel, hogy igen, működik… akkor is ott volt ez a telefonáljuk végig a fél Amerikát dolog… kellettek a feszült drámai pillanatok, igen, kellettek a beszélgetések… de valahogy az egész nagyon de nagyon hihetetlen volt. Még egy valami… ki az az idióta, aki elrabol egy embert, a föld alá temeti, majd azt mondja neki, szerezz pénzt vagy meghalsz? Főleg egy kamionsofőrt? Be Serious. Ki fizet egy kamionsofőrért (s ezt a mondatot nem sértésnek szántam, csak puszta logika)? Egy normális terrorista: elrabolja, megkötözi, majd levélben képekkel, vagy videón maszkkal fenyegetőzik. Általában így tanítják arrafelé. Mindenesetre díjazzuk az emberrablók eredetiségét.
Na jó, így a sok rossz után, jöjjön még valami jó… amivel meg voltam még elégedve az Ryan Reynolds alakítása, a kevés de hatásos fény, a felvételi szögek, a hatások, melyeket az elején már említettem, s a film végkimenetele, amit bár sokan idiótaságnak tartanak, szerintem nagyon is így illett a film menetéhez, s meghökkentő ugyanakkor várható volt.

Név: Ryan Reynolds.

Fele hiba, másik fele tökéletes… egyszer meg lehet nézni.

6.5

2 thoughts on “Buried (Élve Eltemetve- 2010)

  1. megneztem…hu szerintem az abszurditas hatarat surolja, sot azt mar at is lepte, h oxigen nelkul masfel orat vergodik valaki egy koporsoban a fold alatt, es meg egy kigyot is fel szandekozik gyujtani, meg hat az a telefon sem semmi, nekem sem artana egy olyan 😛 mondjuk Ryan Reynolds nekem sosem okoz csalodast, de a film kicsit igen, egy oxigen palackkal sokkal hihetobb lett volna a tortenet 🙂

Vélemény, hozzászólás?

