Rabbit Hole (2010)


Egy darabon alapuló film, egy párról, akiknek az életét gyermekük váratlan halála teljesen felforgatta.

Ezt a filmet igencsak nehéz végigülni, mert elég kellemetlen. A bánat és gyász okozta viselkedési furcsaságok, hangulatváltozások, a házasság és a család alapjainak porladása elég tüzetesen fel van vázolva így másfél órában, amolyan emberi jellemrajz lesz, keserűséggel, jól bújtatott humorral, s egy kis iróniával. A színészi alakítások fergetegesek, viszont a téma és a történet elvesz egy kicsit az egészből. Mi volt a bajom a történettel? (s ez csak az én véleményem) Például azzal a résszel amikor az anya összebarátkozik a fiú aki a gyermekét elütötte? Innen jöttem rá, hogy megint csak egy filmet nézek a sok közül. Addig a film abszolút realitás volt a számomra, s egy olyan szörnyű helyzetbe vitt bele, amire gondolni sem szeretnék… soha. Ilyen azonban a valóságban nincs. A valóságban egy anya még 20 év múlva is GYILKOST fog kiáltani, még akkor is, ha tudja, hogy gyermeke gyilkosa nem is volt hibás a történtekért. Arra pedig, hogy a film amerikai a terápia gyűléses részből jöhetsz rá. Igen, ez a rész kellett ahhoz, hogy az apát is valami feledtető menekülő kalandba keverjük, de ezt meg lehetett volna egy, a film hangulatához illőbb módon is oldani, még akkor is ha ez a rész egy-két kellemesebb momentummal ajándékozta meg a nézőt. Ezektől függetlenül a film pszichológiai része nagyon is rendben volt, bár a végkimenetellel ugyancsak nem voltam megelégedve, nekem kellett volna még néhány perc, olyan sugallatnyi volt, de nem volt elég meggyőző.

Nevek: Nicole Kidman (eszméletlen alakítás), Aaron Eckhart (őt már láthattuk hasonlóban, de így is jó volt), Dianne Wiest (még több ízt vitt a filmbe), Miles Teller, …

Összegezve: nem tökéletes, de érdemes megnézni.

8

3 thoughts on “Rabbit Hole (2010)

  1. (Húúú de jó az új témád)
    Örvendek hogy végül is 8-ast adtál neki, mert eléggé szapulósra sikerült a bejegyzés. Én nagyon szerettem (amint azt olvashattad :P) és azért nem vállalnám ilyen bátran, hogy olyan nő nem létezik aki nem tudna megbékélni a gyermeke gyilkosával… de hát ez is csak az én véleményem, na meg a Nicole Kidman-é 😀

  2. Örülök, hogy tetszik az új téma… én is szeretem, csak egy-két formázós aprósággal nem vagyok itt megelégedve 😛 (nem hagyja a köcsög, hogy nagyítsam a betűket)
    Talán tényleg egy kicsit erős lett a hangvitelem, de arról, amit az anyáról mondtam, ahhoz tartom magam :p egy gyermek elvesztése után nincs bocsánat. Szerintem amúgy inkább a rendező véleménye volt mint Nicole-é 🙂

    • 😛 Egy jó színész muszáj hogy teljes mértékben egyetértsen a szerepével, hanem nem tud ennyire zseniális lenni 😀
      Persze értem hogy mire gondoltál, csak azt akartam mondani hogy ahányan vagyunk annyi féléek és lehet hogy ez a nő pont így éli meg a dolgot…

Vélemény, hozzászólás?

