Due Date (Terhes Társaság- 2010)



Na, hát erről a filmről sajnos kb. az a véleményem, mint a magyar címéről. Pedig nagyon vártam, nagyon kedvelni akartam… de valahogy az istennek sem jött össze.

De ne ugorjunk annyira előre… kezdjük… szokásomhoz híven… a sztorival:
Peter Highman felesége pár napon belül világra hozza a babájukat. Hősünk ezért minél hamarabb haza akar érni (Los Angelesbe) Atlanta-ból… azonban egy idegesítő szakállas ürge miatt leszállítják a gépről, s még a ‘nem repülhet’ listára is felkerül. Miután rájön, hogy még a pénztárcáját is elvesztette, kétségbeesettségében el kell fogadja annak a zavartagyú színésznek a segítségét, aki miatt bajba került… s élete leghosszabb utazása kezdetét veszi….

Szóval… ehhh… em.
Azt kell mondjam, hogy lassan eléggé kezdem unni az olyan vígjátékokat, melyekben minden poén valakinek erősen a kárára megy. Esetlen helyzetek jöhetnek, néhány durva poén is, de amikor már valakinek a keze-lába törik, s robbannak, ütköznek, üldözik őket, kórházba kerülnek meg ilyenek… ott már kezdek ásítozni. Nevezhetjük az ilyet… terhes komédiának… mert erőlködésből születik, s abszolút nem hat természetesnek. A karakterek közötti kontraszt jó volt, s egész poénosan indul. Galifianakis (remélem jól írtam… várjatok… igen, jól írtam 😛 epic win) karaktere viszont kb. 20 perc után nagyon kaparászni kezdi az ember agyát, s túlzottsága szinte elviselhetetlenné teszi a filmet. Néhány pillanat még ezektől függetlenül is egész jól jön ki, de a film egészében véve kellemetlen, s idegesítő. Na de ne rinyáljak annyit.

Nevek:
Robert Downey Jr., Zach Galifianakis, Michelle Monaghan, Jamie Foxx, …

Én nem voltam elragadtatva tőle, ettől függetlenül sokat szeretik, s szerintem is egyszer meg lehet nézni.

6/7

3 thoughts on “Due Date (Terhes Társaság- 2010)

  1. Emlékezetes pillanat volt számomra a film nézése közben, amikor elnevettem magam a kocsiban füvezős jelenet alatt. Szerintem tökéletesen jellemezted magát a filmet azzal, hogy kellemetlen és idegesítő. Ehhez még hozzátenném azt is, hogy klisékkel tarkított, a mai amcsi produkciókra jellemző tucatvígjáték. “Dobjunk össze pár fingós, böffentős poént, azzal úgyis mindent el lehet adni és szerezzetek egy kutyát is, mert jól mutat és neki még gázsit sem kell fizetnünk.”

Vélemény, hozzászólás?

